ინტერნეტ ბანკი იურიდიული პირებისთვის


გაიმარტივეთ ბანკთან ურთიერთობა

ვითიბი ბანკის ახალი ინტერნეტ ბანკი იურიდიული პირებისთვის, საშუალებას გაძლევთ, უსაფრთხოდ და კომფორტულად, ნებისმიერი ადგილიდან, სადაც კი ინტერნეტზე მიგიწვდებათ ხელი, online რეჟიმში, ყოველგვარი რიგში დგომისა თუ სხვა უსიამოვნო პროცედურების გვერდის ავლით მართოთ თქვენი ანგარიშები, მიიღოთ ინფორმაცია ტრანზაქციებისა და ანგარიშებზე არსებული ნაშთების შესახებ, შეასრულოთ გადარიცხვები, გადაიხადოთ კომუნალური და სხვა მომსახურების საფასური, მიიღოთ ინფორმაცია სესხებსა და დეპოზიტებზე და ა.შ.

ინტერნეტ ბანკით საბანკო ოპერაციების წარმოების პირობები
 


ინტერნეტ ბანკით სარგებლობის პირობები


უსაფრთხოების პირობები

თქვენი ანგარიშების უსაფრთხოების მიზნით, ინტერნეტ ბანკში შესვლამდე დარწმუნდით, რომ იმყოფებით შემდეგ ინტერნეტ გვერდზე - beta.vtb.ge, აღნიშნულის გადამოწმება შეგიძლიათ ვებ. ბრაუზერზე არსებულ, ან გვერდის ზედა მარცხენა კუთხეში მოთავსებულ ბოქლომის ნიშანზე დაჭერით, სადაც იღებთ ინფორმაციას უსაფრთხოების სერთიფიკატების შესახებ;

დაიცავით მომხმარებლის სახელის, პაროლის, ავტორიზაციის კოდის კონფიდენციალობა, არ გაანდოთ აღნიშნული ინფორმაცია მესამე პირებს; შეინახეთ დიჯიპას მოწყობილობა უსაფრთხო ადგილას და არ გაანდოთ პინ-კოდი სხვა პირებს. 
არ შეინახოთ კონფიდენციალური ინფორმაცია (მომხმარებლის სახელი, პაროლი, ავტორიზაციის კოდი) კომპიუტერში, ინტერნეტში ან მობილურ ტელეფონში პაროლით დაუცველ ფაილებში;

არ გაგზავნოთ კონფიდენციალური ინფორმაცია ელ. ფოსტით. ბანკი არასდროს მოგთხოვთ მსგავსი ინფორმაციის სრულად გაგზავნას. თუ თქვენ მიიღებთ მსგავსი მოთხოვნის შემცველ წერილს, დაუყოვნებლივ დაგვიკავშირდით კონტაქტ ცენტრში 224 24 24, გვაცნობეთ აღნიშნულის შესახებ და წაშალეთ წერილი;

არ გაანდოთ კონფიდენციალური ინფორმაცია მესამე პირებს. კონფიდენციალური ინფორმაციის გამჟღავნების (ნებისმიერი მესამე პირის განკარგულებაში აღმოჩენის) შემთხვევაში, ვალდებული ხართ დაუყოვნებლივ მიმართოთ კონტაქტ ცენტრს 224 24 24 განცხადებით, რათა ბანკის მხრიდან მოხდეს შესაბამისი ზომების მიღება.

იმ შემთხვევაში, თუ კონფიდენციალური ინფორმაცია კლიენტის მიზეზით გახდება ცნობილი მესამე პირისთვის, ბანკი თავისუფლდება ყოველგვარი პასუხისმგებლობისგან ამით გამოწვეულ შედეგებზე;

არ დატოვოთ კომპიუტერი/მოწყობილობა კონტროლის გარეშე, ინტერნეტ ბანკში მუშაობის დასრულებისშ ემდგომ, უსაფრთხოების მიზნით, გთხოვთ, აუცილებლად ისარგებლოთ ღილაკით "გამოსვლა";

ამასთან, გაცნობებთ, რომ ინტერნეტ ბანკში 15 წუთის განმავლობაში უმოქმედობის შემთხვევაში, სესია ამოიწურება.

ახალი ინტერნეტ ბანკით შეუფერხებლად სარგებლობისთვის, გთხოვთ გამოიყენოთ შემდეგი ინტერნეტ ბროუზერები:
Chrome 59 ან უფრო ახალი
Safari 9 ან უფრო ახალი
Edge 14 ან უფრო ახალი
Firefox 52 ან უფრო ახალი
Opera 12 ან უფრო ახალი

პირველადი რეგისტრაცია

უფასო

მომსახურების გადასახადი

თვეში 5 ლარი

Hardware დიჯიპასის გაცემის/დაზიანებულის შეცვლის/დაკარგულის აღდგენის საკომისიო

80 ლარი

Software დიჯიპასის გააქტიურების ერთჯერადი საკომისიო (ხელმეორედ გააქტიურება)

20 ლარი (უფასო)

დიჯიპასის გამოყენების ინსტრუქცია

როგორ დავრეგისტრირდე ინტერნეტ ბანკში? 
ინტერნეტ ბანკში დასარეგისტრირებლად საჭიროა იყოთ ვითიბი ბანკის კლიენტი.
ინტერნეტ ბანკში დასარეგისტრირებლად კომპანიის სახელით და შესაბამისი დამადასტურებელი დოკუმენტაციით, ბანკის ფილიალებში, კომპანიიდან უნდა მობრძანდეს დირექტორი/უფლებამოსილი პირი. დამატებითი ინფორმაციისთვის მიმართეთ ბანკის კონტაქტ ცენტრს 224 24 24 ან ეწვიეთ ვებ გვერდს vtb.ge.

როგორ შევიდე ინტერნეტ ბანკში?
ინტერნეტ ბანკში შესვლა შესაძლებელია 
•  ბანკის ოფიციალური ვებ გვერდიდან, შესაბამისი საფეხურების გავლით: vtb.ge =>ინტერნეტ ბანკი-იურიდიული პირები=>beta.vtb.ge 
•  აგრეთვე გვერდიდან beta.vtb.ge
ინტერნეტ ბანკის გვერდზე გამოჩნდება ფანჯარა, შესავსები ველებით - მომხმარებელი და პაროლი. შეავსებთ შესაბამის ველებს და დააჭერთ შესვლას. ეკრანზე გამოჩნდება მენიუ - კლიენტების ჩამონათვალი*, (თუ რამდენიმე კლიენტზე ხართ რეგისტრირებული, მითითებული იქნება ყველა ის კლიენტი, რომლის მომხმარებლადაც ხართ დარეგისტრირებული). მონიშნავთ თქვენთვის სასურველ კლიენტს და დადასტურების ღილაკით გადახვალთ ავტორიზაციის გვერდზე, სადაც უნდა შეიყვანოთ ერთჯერადი სმს ან დიჯიპას კოდი, წინასწარ განსაზღვრული შესვლის მეთოდის შესაბამისად. (სმს კოდის შემთხვევაში, სმს შეტყობინებას მიიღებთ ინტერნეტ ბანკში რეგისტრირებულ ტელეფონის ნომერზე და ჩაწერთ შესაბამის ველში ან დიჯიპასის აქტივაციის შემთხვევაში, ვებ გვერდზე მითითებულ ველში ჩაწერთ მის მიერ გენერირებულ კოდს).
მობაილ ბანკის შემთხვევაში, შესაძლებელია, ბიომეტრიით ან პასკოდით შესვლაც.
*„კლიენტების ჩამონათვალში“ შესაძლებელია კლიენტების თანმიმდევრობის შეცვლა. ასევე შესაძლებელია რომელიმე კლიენტის სტანდარტულად დაყენება. ამ შემთხვევაში, პაროლის შეყვანის შემდეგ, პირდაპირ შეხვალთ ამ კლიენტის გვერდზე და, შემდგომ, ინტერნეტ ბანკის მთავარი გვერდიდან, შეძლებთ კლიენტის გადართვას.

მთავარი გვერდი ასე გამოიყურება:

როგორ მოვიქცე თუ დამავიწყდა პაროლი?
ინტერნეტ ბანკის მისამართზე აჭერთ ღილაკს დაგავიწყდათ პაროლი? პაროლის აღსადგენად დაგჭირდებათ:

•  პირადი ან დოკუმენტის (პირადობა/პასპორტი) ნომერი
•  მობილური ტელეფონის ნომერი
•  ვითიბი ბანკის პლასტიკური ბარათი ან ელ.ფოსტა

სად ვნახო ხელმისაწვდომი თანხები?
მთავარ გვერდზე ჩანს ყველა ანგარიშის ჯამური ხელმისაწვდომი თანხა, დეტალურად თითოეული ანგარიშის სანახავად უნდა გადახვიდეთ განყოფილებაში პროდუქტები -> ანგარიშები.

სად ვნახო ვალუტის კურსები?
•  მთავარი გვერდის შუა ნაწილში, ზედა კუთხეში, იხილავთ ინფორმაციას მოთხოვნადი ვალუტის მიმდინარე კურსებზე და ისრით გადახვალთ დეტალურ გვერდზე, სადაც განთავსებულია ვალუტის კალკულატორი და აქედანვე შესაძლებელია კონვერტაციის გვერდზე გადასვლა და ოპერაციის განხორციელება (იხ. გადახდების აღწერა);
•  ასევე შეძლებთ, ფავორიტების მენიუდან, კალკულატორის ღილაკზე დაჭერით. 

სად ვნახო ჩემი ანგარიშები?
მთავარი გვერდი -> მარცხენა მენიუდან ღილაკი პროდუქტები -> ანგარიშები, საიდანაც შეძლებთ:

•  ნახოთ საბარათე და მიმდინარე ანგარიშები;
•  ნახოთ ანგარიშზე მიბმული ბარათების რაოდენობა; 
•  კონკრეტულ ანგარიშზე ღილაკის დაჭერით გადახვალთ შემდეგ გვერდზე, სადაც საშუალება გექნებათ შეამოწმოთ ხელმისაწვდომი ნაშთები და ექვივალენტური ნაშთი უცხოურ ვალუტაში, მიიღოთ ანგარიშის რეკვიზიტები, ნახოთ ჯამური ბრუნვები, ტრანზაქციები და მოამზადოთ ამონაწერი თქვენთვის სასურველ პერიოდზე;
•  პარამეტრების ღილაკიდან დამალოთ ან გამოაჩინოთ თქვენი ანგარიშები; 
•  აირჩიოთ ძირითადი ანგარიში ვარსკვლავის ღილაკზე დაჭერით;
•  შეცვალოთ ვალუტის პრიორიტეტი.

სად ვნახო ჩემი სესხები?
მთავარი გვერდი -> მარცხენა მენიუდან ღილაკი პროდუქტები -> სესხები, საიდანაც შეძლებთ:

•  ნახოთ სესხის საწყისი თანხა და დარჩენილი ძირი; 
•  შეამოწმოთ მომდევნო გადახდის თარიღი და თანხა; 
•  ნახოთ სესხის პროცენტი, გადახდის გრაფიკი და ისტორია; 
•  ნახოთ საწყისი და დასრულების თარიღი; 
•  აკონტროლოთ დარჩენილი ვადა.

შემიძლია სესხი ავიღო ინტერნეტ ბანკიდან?
ამ ეტაპზე, სესხის აღებას, ინტერნეტ ბანკით, სამწუხაროდ, ვერ შეძლებთ. დამატებითი ინფორმაციისთვის დაუკავშირდით ბანკის კონტაქტ ცენტრს ან ეწვიეთ ფილიალს.

შემიძლია სესხის დაფარვა, ინტერნეტ ბანკიდან, წინსწრებით?
ამ ეტაპზე, სესხის აღებას, ინტერნეტ ბანკით, სამწუხაროდ, ვერ შეძლებთ. დამატებითი ინფორმაციისთვის დაუკავშირდით ბანკის კონტაქტ ცენტრს ან ეწვიეთ ფილიალს.

სად ვნახო ჩემი ანაბრები?
მთავარი გვერდი -> მარცხენა მენიუდან ღილაკი პროდუქტები -> ანაბრები

•  ნახოთ ანაბრის საწყისი და მიმდინარე ბალანსი; 
•  შეამოწმოთ დარიცხული და მისაღები სარგებელი; 
•  ნახოთ საწყისი და დასრულების თარიღი; 
•  შეამოწმოთ გადახდის პერიოდულობა.

შემიძლია ანაბრის გახსნა/დარღვევა ინტერნეტ ბანკიდან?
ამ ეტაპზე, ანაბრის დარღვევას, ინტერნეტ ბანკით, სამწუხაროდ, ვერ შეძლებთ, დამატებითი ინფორმაციისთვის დაუკავშირდით ბანკის კონტაქტ ცენტრს ან ეწვიეთ ფილიალს.

სად ვნახო ჩემი ბარათები? 
მთავარი მენიუ -> მარცხენა მენიუდან განყოფილება პროდუქტები -> ბარათები, საიდანაც შეძლებთ:

•  შეცვალოთ ბარათების რიგითობის განლაგება თქვენი სურვილისამებრ; 
•  გადაარქვათ ბარათს სახელი; 
•  აკონტროლოთ ბარათის ვადა; 
•  ნახოთ განაღდების და შესყიდვის დღიური ლიმიტი; 
•  შეამოწმოთ ბარათის აქტიური/არააქტიური სტატუსი; 
•  ნახოთ დაბლოკილი თანხები;
•  დაბლოკოთ ან განბლოკოთ ბარათი.

როგორ დავბლოკო ბარათი?
მთავარი გვერდი -> მარცხენა მენიუდან განყოფილება პროდუქტები -> ბარათები.
გამოჩნდება კლიენტის ბარათები, რომლის გასწვრივაც არის განბლოკვის და დაბლოკვის ღილაკები, შესაძლებელია მხოლოდ კლიენტის მიერ დაბლოკილი ბარათის განბლოკვა.

როგორ გადავრიცხო თანხა პირად ანგარიშებზე?
მთავარი გვერდის მარცხენა მენიუდან შედიხართ განყოფილებაში გადახდები > საკუთარ ანგარიშზე, საიდანაც შეძლებთ ვითიბი ბანკში გახსნილ საკუთარ ანგარიშებს შორის (მიმდინარე, საბარათე, მოთხოვნამდე ანაბრები, ზრდად ანაბარზე თანხის დამატება) თანხების გადარიცხვებს. (მომავალში გამოსაყენებლად შესაძლებელია შაბლონად შენახვა).

როგორ გადავურიცხო თანხა სხვას?
მთავარი გვერდის მარცხენა მენიუდან შედიხართ განყოფილებაში გადახდები > სხვასთან გადარიცხვა, საიდანაც შეძლებთ თქვენი ანგარიშებიდან თანხის სხვა მიმღებისთვის გადარიცხვას, როგორც ბანკის შიგნით, ასევე ბანკის გარეთ. (მომავალში გამოსაყენებლად შესაძლებელია შაბლონად შენახვა).

როგორ შევავსო მობილურის ბალანსი?
მთავარი გვერდის მარცხენა მენიუდან შედიხართ განყოფილებაში გადახდები > მობილურის შევსება, საიდანაც შესაძლებელია შეავსოთ ბალანსი თქვენთვის სასურველ ტელეფონის ნომერზე, მხოლოდ ტელეფონის ნომრით, პროვაიდერის მითითების გარეშე. (მომავალში გამოსაყენებლად შესაძლებელია შაბლონად შენახვა).

როგორ გადავიხადო კომუნალურები და სხვა გადასახადები (მაგ: საფოსტო გზავნილები)?
ინტერნეტ ბანკის მთავარი გვერდიდან გადადიხართ გადახდებში -> და ღილაკი გადახდები -> გვერდზე წარმოდგენილია სხვადასხვა პროვაიდერების ჩამონათვალი და შემდეგი ძირითადი ღილაკები: 
•  ახალი გადახდა - შესაძლებელია თქვენთვის სასურველი ნებისმიერი გადახდის განხორციელება (სურვილისამებრ შესაძლებელია შექმნათ ამავე გადახდის შაბლონი, რომელიც განთავსდება გადახდებში შაბლონის სახით). გადახდების გვერდზე მითითებული შაბლონების ჩამონათვალიდან შესაძლებელია თქვენი სურვილისამებრ ერთი, რამდენიმე ან ყველა გადახდის შესრულება (შაბლონებზე მარჯვენა მხარეს ღილაკით შეგიძლიათ მონიშნოთ კონკრეტული გადახდა);
•  ჯგუფის დამატება - შესაძლებელია სხვადასხვა სახის გადახდების (მაგ. კომუნალური) გაერთიანება ერთი ნიშნით, ჯგუფების მიხედვით: ირჩევთ ღილაკს ჯგუფის დამატება, გამოვა ფანჯარა, რომელშიც მონიშნავთ თქვენთვის სასურველ კატეგორიას და ჯგუფს დაარქმევთ სახელს (მაგ. სათავოს კომუნალურები და ფილიალების კომუნალურები). შეიქმნება ღილაკი ახალი ჯგუფის დასახელებით. ამ ღილაკზე დაჭერით თქვენ შეძლებთ ახალი გადახდების შაბლონები დაამატოთ აღნიშნულ ჯგუფში. პროგრამას აქვს მხარდაჭერა მუდმივად განაახლოს ჯგუფებში არსებულ შაბლონებზე დავალიანება და შეტყობინების სახით გიჩვენოთ თუ რომელი მიმართულებით გერიცხებათ გადახდის ვალდებულება. (ჯგუფის შექმნა ან არსებულ ჯგუფში გადახდის შაბლონის დამატება შესაძლებელია ერთჯერადი გადახდიდანაც);
•  დავალიანება - ჯგუფის შექმნის შემდგომ გადახდებში გამოჩნდება ყველა ჯგუფში არსებული მიმდინარე დავალიანება და მათი რაოდენობა შეტყობინების სახით ამავე ღილაკზე (გადახდის შემდეგ დავალიანება ამოვარდება აღნიშნული გვერდიდან); 
•  ყველა - ჩანს ყველა ჯგუფში შექმნილი შაბლონები და მათზე არსებული დავალიანებები.

როგორ დავაკონვერტირო თანხა? როგორ მოვითხოვო ინდივიდუალური კურსი?
მთავარი გვერდის მარცხენა მენიუდან შეხვალთ განყოფილებაში გადახდები -> კონვერტაცია, საიდანაც შესაძლებელია ვალუტის ყიდვა-გაყიდვა. აირჩევთ სასურველ ანგარიშებს სხვადასხვა ვალუტაში, მიუთითებთ სასურველ თანხას და დააჭერთ ღილაკს შემდეგი, ინტერნეტ ბანკი განახორციელებს ტრანზაქციას სტანდარტული არხის კურსით. 
10 ათასი ლარის ზემოთ თანხის მითითების შემდეგ გამოჩნდება ღილაკი ინდივიდუალური კურსის მოთხოვნა. დააჭერთ ღილაკს. ახალ ფანჯარაში მიუთითებთ თქვენთვის სასურველ კურსს, ტექსტს და საკონტაქტო ტელეფონის ნომერს. შეტყობინება გაიგზავნება ბანკის ხაზინაში. 
გასაგზავნი შეტყობინების და ხაზინიდან მიღებული შეტყობინების სქრინები


ხაზინიდან პასუხს მიიღებთ განყოფილებაში გადახდები -> ავტორიზაციის მოლოდინში -> მე მელოდება. ხაზინის შეტყობინებაში შესაძლებელია შემოთავაზებული იყოს სხვა კურსი. თანხმობის შემთხვევაში უნდა დაადასტუროთ შემოთავაზება, რისთვისაც გექნებათ 20 წუთი. წინააღმდეგ შემთხვევაში, გააუქმეთ შეტყობინება ან ვადის გასვლის შემდეგ, შემოთავაზება თავისით გაუქმდება.

როგორ გადავრიცხო თანხა ხაზინაში?
მთავარი გვერდის მარცხენა მენიუდან შევდივართ განყოფილებაში გადახდები -> სახაზინო გადარიცხვა - ღილაკიდან შესაძლებელია სახელმწიფო გადასახადების გადახდა, როგორც საკუთარი კომპანიისთვის, ასევე სხვისთვის.

როგორ გადავიხადო პატრულის ან პარკირების ჯარიმა, როგორ შევიძინო პარკირების საშვი? 
მთავარი გვერდი -> მარცხენა მენიუს ღილაკი გადახდები > პარკირება ჯარიმები > მენიუში უნდა დაამატოთ ავტომობილები შესაბამისი ნომრით, ტექ. პასპორტის ნომრით და შეძლებთ ამ ავტომობილზე პარკირების საშვის შეძენას, პარკირებისა და საპატრულო ჯარიმების გადახდას.

როგორ განვახორციელო ჯგუფური გადარიცხვები?
მთავარი გვერდის მარცხენა მენიუდან შედიხართ განყოფილებაში გადახდები > ჯგუფური გადახდა - ღილაკზე დაჭერით გადახვალთ გვერდზე, სადაც შეძლებთ სხვადასხვა ბენეფიციართა ჯგუფებისთვის თანხების გადარიცხვას (მაგ: სახელფასო გადარიცხვები).
ამავე გვერდზე, მარჯვენა ზედა კუთხეში, ღილაკი - ახალი ჯგუფური გადარიცხვა დაჭერით ჩამოიშლება ჩამონათვალი რეგულარული ჯგუფური გადახდა და სახაზინო გადახდები. შესაბამისი კატეგორიის არჩევით გადახვალთ ახალ გვერდზე, სადაც ღილაკზე დამატება - დაჭერით შეგიძლიათ აირჩიოთ ფაილის ატვირთვა (რომელშიც შესაბამისი ველების მიხედვით გაწერილი იქნება მაგ. თანამშრომლების სია მისაღები ხელფასებით), ჩამოტვირთოთ შაბლონის ფაილი, შეავსოთ, ატვირთოთ ფაილი და დააფორმიროთ გადარიცხვა. აგრეთვე შეგიძლიათ დაამატოთ ახალი გადარიცხვა (მაგ. ბონუსი კონკრეტული თანამშრომლისთვის), გადარიცხვა დაემატება ჯგუფს და სასურველი პერიოდულობით ან თქვენი მითითებით შესრულდება შესაბამისი ოპერაცია. 



როგორ შევქმნა გადარიცხვის/გადახდების შაბლონები?
•  მთავარი გვერდის მარცხენა მენიუდან გადახდები -> შაბლონები შეგიძლიათ შაბლონად დაამატოთ გადარიცხვები საკუთარ ანგარიშზე, სხვასთან ან სახელმწიფო ხაზინაში. შესაძლებელია შაბლონი გააერთიანოთ 1 ნიშნით შაბლონების ჯგუფში და დაარქვათ სახელი (მაგ. „გადარიცხვები საზღვარგარეთ“. ამ ჯგუფში შესაძლებელია გაერთიანდეს ყველა გადარიცხვა უცხოეთის ბანკში).
•  სხვა ტიპის გადახდებზე/გადარიცხვებზე (მობილურის შევსება, ამანათების გადახდა, კომუნალურები) შაბლონების შექმნა შესაძლებელია შემდეგი კატეგორიიდან გადახდები -> გადახდები -> შაბლონის დამატება
ასევე თითოეული გადახდის განხორციელებისას (მაგ: კომუნალური გადახდა, სახაზინო გადახდა) ინტერნეტ ბანკი შემოგთავაზებთ მოცემული გადარიცხვის შაბლონად შენახვას.

როგორ დავათვალიერო შაბლონები?
•  მთავარი გვერდის მარცხენა მენიუდან გადახდები -> შაბლონები. ამ განყოფილებაში ჩანს თქვენ მიერ შექმნილი გადარიცხვის შაბლონი, რომლის საშუალებითაც მარტივად ასრულებთ სხვასთან ან საკუთარ ანგარიშზე გადარიცხვას. შესაძლებელია შაბლონი გააერთიანოთ 1 ნიშნით შაბლონების ჯგუფში (მაგ. „გადარიცხვები საზღვარგარეთ“. ამ ჯგუფში შესაძლებელია გაერთიანდეს ყველა გადარიცხვა უცხოეთის ბანკში).
•  სხვა ტიპის გადახდებზე /გადარიცხვებზე (მობილურის შევსება, ამანათების გადახდა, კომუნალურები) შაბლონების დათვალიერება შესაძლებელია შემდეგი კატეგორიიდან გადახდები -> გადახდები.

გადარიცხვებზე რა ლიმიტები არსებობს?
გადარიცხვებზე ლიმიტის მოცულობა დამოკიდებულია სერთიფიცირების მეთოდზე:
•  SMS OTP - 1, 000,000 ლარი (1 მლნ)
•  Digipass OTP - 10,000,000 ლარი (10 მლნ)
•  Passcode + trusted device - 100,000 ლარი (მობაილ ბანკი)
•  Biometrics + trusted device - 100,000 ლარი (მობაილ ბანკი)

როგორ დავამატო ავტომატური გადახდები?
მთავარი გვერდის მარცხენა მენიუდან გადახდები -> ავტომატური გადახდები -> დამატება ღილაკზე დაჭერით გადახვალთ გვერდზე, სადაც შეძლებთ თქვენთვის სასურველი ავტომატური გადახდის ფორმირებას შესაბამისი ანგარიშიდან, ვალუტის და თანხის მითითებით. აგრეთვე უთითებთ თუ რა ვადით და რა პერიოდულობით გსურთ შესრულდეს ფიქსირებული თუ დავალიანების შესაბამისად განსაზღვრული გადარიცხვები.
•  ავტომატურ გადარიცხვებში იგულისხმება კომუნალური გადახდები, მობილურის შევსება და სხვა



როგორ ვნახო გადახდების ისტორია?
მთავარი გვერდი -> მარცხენა მენიუს განყოფილება გადახდები -> გადახდების ისტორია - ამ ველში ჩანს ინფორმაცია ინტერნეტ და მობაილ ბანკით შესრულებულ ყველა გადახდაზე. სურვილის შემთხვევაში, შეგიძლიათ, გადახდები გაფილტროთ, თარიღის და ანგარიშის მიხედვით.

როგორ დავადასტურო გადარიცხვები/გადახდები და სხვა ოპერაციები?
მთავარი გვერდი - > მარცხენა ველის ღილაკი გადახდები -> შუაში გამოჩნდება ღილაკი: 
•  დასადასტურებელი - სადაც მოხვდება ოპერაციები მომხმარებლების შექმნაზე, ავტორიზაციის სქემის შექმნაზე, გადარიცხვები, კონვერტაციები, გადახდები ავტორიზაციის სქემის შესაბამისად.

ავტორიზაციის მოლოდინში მენიუ შედგება შემდეგი განყოფილებებისაგან:  
•  „მე მელოდება“ - განყოფილებაში გამოჩნდება თქვენი დასადასტურებელი მოთხოვნები. მე მელოდებაში მოხვდება სხვისი შექმნილი დავალებები, თუ ამ დავალების ავტორიზაციის სქემაშიც ფიგურირებთ. თქვენი შექმნილი დავალებები ამ განყოფილებაში არ მოხვდება;
•  „სხვას ელოდება“ - განყოფილებაში ჩანს დასადასტურებელი ოპერაციები, რომელთა ავტორიზაციაზე ჩართულია რიგითობა და ჯერჯერობით სხვისი დასტურის ჯერია. თუ ამ ოპერაციის დადასტურების სქემაში თქვენც ფიგურირებთ, სხვისი დასტურის შემდეგ ეს ოპერაცია გადმოვა განყოფილებაში „მე მელოდება“
•  „ელოდება“ - განყოფილებაში მოხვდება ოპერაციები, რომლებიც ჯერჯერობით დაპაუზებულია რიგი მიზეზების გამო (ან ბანკის მხრიდან ელოდება დასტურს ან არასაკმარისი ბალანსის გამო ვერ მოხერხდა, ან რაიმე სხვა);
•  „არქივი“ - არქივში ხვდება წარმატებით შესრულებული ან გაუქმებული ოპერაციები.
მოთხოვნა ჩავარდება აღნიშნულ განყოფილებებში იმის მიხედვით თუ ვინ უნდა დაადასტუროს თქვენი მოთხოვნა მომხმარებლის შექმნაზე შექმნილი ავტორიზაციის სქემის შესაბამისად. 



როგორ ვნახო და დავბეჭდო ამონაწერი?
მთავარი გვერდი -> მარცხენა ველზე ღილაკი ტრანზაქციები -> ღილაკი ამონაწერი
ირჩევთ სასურველ ანგარიშს, ფილტრავთ სასურველი თარიღით და აჭერთ -> მომზადება. 
შემდეგ ღილაკი ჩამოტვირთვა. შეგიძლიათ ჩამოტვირთოთ PDF, XLSX, XML ფორმატებით. ამონაწერის მომზადებამდე შეგიძლიათ განაგრძოთ ინტერნეტ ბანკში მუშაობა, მანამ სანამ გამზადებული დაგხვდებათ ამონაწერი ამონაწერში მენიუში „დაგენერირებული ამონაწერები“.



სად ვნახო ჩემი ყველა შესრულებული ტრანზაქცია?
მთავარი გვერდი -> მარცხენა ველზე ღილაკი ტრანზაქციები
ტრანზაქციებში მოცემულია ყველა განხორციელებული ტრანზაქცია, როგორც ინტერნეტ ბანკიდან, ასევე ბანკიდან. კატეგორია დაყოფილია შემდეგ ქვეკატეგორიებად: 
•  ტრანზაქციები - იღებთ ინფორმაციას ყველა განხორციელებულ ტრანზაქციაზე, შესაძლებლობა გაქვთ ტრანზაქციები გაფილტროთ სხვადასხვა პერიოდულობით. აგრეთვე შესაძლებელია ტრანზაქციის გამეორება, ჩამოტვირთვა, საპასუხო გადარიცხვა და შაბლონად შენახვა“;
•  ამონაწერები - შეგიძლიათ მოამზადოთ ამონაწერი თქვენთვის სასურველი ანგარიშიდან;
•  მიმდინარე გადახდები - იღებთ ინფორმაციას გადახდების შესახებ თქვენთვის სასურველი პერიოდის მითითებით;
•  ბარათის ბლოკები - განთავსებულია ინფორმაცია ბარათზე დაბლოკილი თანხების შესახებ.

როგორ გავაგზავნო წერილი ბანკში და სად ვნახო მიღებული პასუხები? 
მთავარი მენიუს ზედა მარჯვენა კუთხეში განთავსებულია ღილაკი “ზარი”, საიდანაც გადახვალთ შეტყობინებების გვერდზე. შეტყობინებების გვერდი შედგება შემდეგი განყოფილებებისგან:
•  მიღებული - აღნიშნულ გვერდზე იხილავთ ბანკიდან მიღებული წერილებს:
   • შეტყობინებებში მითითებულია: თარიღი, თემა, დეტალები
   • მარჯვენა ზედა კუთხეში „ძებნის“ ღილაკის საშუალებით შეძლებთ გაფილტროთ მიღებული შეტყობინებები „თემის“ და „დეტალების“ მიხედვით. 
   • კონკრეტულ შეტყობინებაზე დაკლიკვით შეხვალთ შეტყობინებაში და გაეცნობით შეტყობინების სრულ ტექსტს:
   • მარჯვენა ზედა კუთხეში „ნაგვის ყუთზე“ დაწკაპუნებით შეძლებთ შეტყობინების წაშლას.
   • მარჯვენა ზედა კუთხეში „ისრის“ მეშვეობით შეძლებთ „საპასუხო წერილის გაგზავნას“. წერილი შეიძლება იყოს „ვერიფიცირებული“ („ვერიფიცირებული“ წერილი ექვემდებარება ხელმოწერის პროცედურას); ზედა მარცხენა ღილაკის საშუალებით შესაძლებელია  ჩართოთ/გათიშოთ წერილის ხელმოწერის პროცედურაზე დაქვემდებარება. 
   • ტექსტის აკრეფის შემდეგ წერილი ხელმოწერის პროცედურის გარეშე ღილაკის „გაგზავნა“ გააქტიურებით გადაიგზავნება საპასუხოდ და ჩავარდება „გაგზავნილი“ წერილების განყოფილებაში.
   • ნებისმიერ გასაგზავნ წერილს ქვედა მარჯვენა კუთხეში ღილაკის მეშვეობით შესაძლებელია ფაილის მიბმა, რომელიც გადაიგზავნება წერილთან ერთად.
   • ხოლო „ვერიფიცირებული“ წერილის „გაგზავნის“ შემდეგ უნდა შეიყვანოთ დადასტურების კოდი. კოდის „დადასტურების“ შემდეგ შეტყობინება ჩავარდება „გაგზავნილ“ შეტყობინებებში. 
•  გაგზავნილი - ამ გვერდზე იხილავთ ბანკში გაგზავნილ წერილებს. ფუნქციები ანალოგიურია „მიღებული“ შეტყობინებებისა (ფილტრი, წერილზე დაწკაპუნებით შესვლა/დათვალიერება/წაშლა).
•  შეტყობინებები ზარის გამოსახულებით 
   • აღნიშნული გვერდზე მიიღებთ შეტყობინებებს უარყოფილ ტრანზაქციებზე და კომუნალურ თუ სხვა დავალიანებებზე. 
   • გამუქებული შრიფტით იქნება მონიშნული შეტყობინებები, რომლებიც არ გაქვთ გახსნილი, ხოლო შეტყობინებებს, რომლებსაც გაეცნობით მოეხსნებათ გამუქებული შრიფტი. 
   • მარჯვნივ წითელი ნაგვის ყუთის საშუალებით შეძლებთ შეტყობინების წაშლას. შესაძლებელია რამდენიმე შეტყობინების ერთდროული წაშლა. წაშლის შემთხვევაში ვეღარ შეძლებთ შეტყობინების აღდგენას.
•  ახალი წერილი - ღილაკი მარჯვენა ზედა კუთხეში
   • მარჯვენა ზედა ღილაკის მეშვეობით უნდა მონიშნოთ თუ გსურთ ვერიფიცირებული წერილის გაგზავნა (ვერიფიცირებული წერილი დაექვემდებარება ავტორიზაციის სქემის შესაბამისად დადასტურებას)
   • ახალი წერილის შექმნისას უნდა მიუთითოთ წერილის თემა, წერილის ტექსტის ადგილას უნდა ჩაწეროთ გასაგზავნი წერილის ტექსტი, მარჯვენა ქვედა კუთხეში არსებული ღილაკით შესაძლებელია მიაბათ წერილს ფაილი, რომელიც გსურთ გადააგზავნოთ წერილთან ერთად. 

როგორ დავათვალიერო მომხმარებლების ჩამონათვალი?
მომხმარებლებისდ დათვალიერების უფლება ხელმისაწვდომია მხოლოდ Full admin პროფილის მქონე მომხმარებლებისთვის.
ზედა მარჯვენა კუთხეში ღილაკი პროფილის მართვა (მომხმარებლის გამოსახულების ფორმის ღილაკი) -> კომპანიის პარამეტრები -> მომხმარებლები
აღნიშნულ გვერდზე იხილავთ მომხმარებლების ჩამონათვალს: მომხმარებლები და ადმინ მომხმარებლები (ადმინ მომხმარებლები, ვისაც თვითმართვის ფუნქცია აქვთ ჩართული). თითოეული მომხმარებლის ველში მითითებულია:
• მომხმარებლის დასახელება;
• მომხმარებლის ტიპი (ვერიფიცირებული - მომხმარებელი, რომელიც არის დაფიქსირებული სს „ვითიბი ბანკის“ სისტემაში ან ლოკალური - ახალი მომხმარებელი, რომელიც არ არის დაფიქსირებული სს „ვითიბი ბანკის“ სისტემაში), 
• როლი - აღნიშნული მომხმარებლის თანამდებობა, მისათითებელია კლიენტის სურვილისამებრ მისი ორგანიზაციის შესაბამისად,  
• სტატუსი: აქტიური (ინტერნეტ ბანკში გააქტიურებული მომხმარებელი) ან მოლოდინში (მომხმარებელი ინტერნეტ ბანკში რეგისტრაციის მოლოდინში).

თითოეული მომხმარებლის ველზე დაწკაპუნებით შეხვალთ „მომხმარებლის პარამეტრებში“, სადაც შეგიძლიათ გაეცნოთ კონკრეტული მომხმარებლის პარამეტრებს: 
• მომხმარებლის ინფორმაცია - სახელი, გვარი, როლი, მიმაგრებული მოწყობილობა,
• მომხმარებლის უფლებები - მომხმარებლის წვდომა ინტერნეტ და მობაილ ბანკზე და კომპანიის ანგარიშებზე,
• უსაფრთხოების მეთოდები - შესვლის მეთოდები და სერტიფიკაციის მეთოდები ინტერნეტ ბანკის და მობაილ ბანკისთვის.
ადმინ მომხმარებელს (Full admin უფლების მქონე) შეუძლია მომხმარებლის (გარდა ადმინ მომხმარებლებისა) პარამეტრების ცვლილება, თუ კლიენტზე და მის უფლებამოსილ მომხმარებელზე ჩართულია (კომპანიის პარამეტრებზე წვდომისა და მომხმარებელთა მართვის უფლება).

მომხმარებლების გაფილტვრა
მომხმარებლების გვერდზე ზედა მარჯვენა კუთხეში ღილაკი ფილტრი, რომლითაც შესაძლებელია: მომხმარებლის გაფილტვრა შემდეგი მონაცემებით: 
• სახელი 
• ტიპი (ყველა, ადმინისტრატორი, ბანკი, ლოკალური)
• როლი
• სტატუსი (ყველა, დაბლოკილი, აქტიური) 
ღილაკით „გაფილტვრა" გადავდივართ მომხმარებლების მართვაში, სადაც გამოჩნდება გაფილტრული მონაცემები მომხმარებლების შესახებ (გაფილტრული სასურველი სახელის, ტიპის, როლის და სტატუსის მიხედვით). 

ფილტრის მოხსნა შესაძლებელია ისევ ფილტრის ღილაკში შესვლით - მარცხენა ღილაკით „ფილტრის მოხსნა“ და დავასრულებთ ღილაკით „გაფილტვრა“.

როგორ დავამატო მომხმარებლები ინტერნეტ ბანკიდან?
მომხმარებლების დამატება შესაძლებელია თუ კლიენტზე და მის უფლებამოსილ მომხმარებელზე ჩართულია კომპანიის პარამეტრებზე წვდომისა და მომხმარებლის მართვის უფლება (ეს უფლება ირთვება ბანკიდან).
მთავარი გვერდი -> ზედა მარჯვენა კუთხეში ღილაკი პროფილის მართვა (მომხმარებლის გამოსახულების ფორმის ღილაკი) -> კომპანიის პარამეტრები -> მომხმარებლები -> ზედა მარჯვენა კუთხეში აჭერთ ღილაკს ახალი მომხმარებელი

ეკრანზე გამოჩნდება ახალი ფანჯარა, სადაც უნდა შეიყვანოთ პირადი ნომერი. 
•  თუ მომხმარებელი მითითებული პირადი ნომრით ვერ მოიძებნა, უნდა შექმნათ ახალი ლოკალური მომხმარებელი - ვაძლევთ ბრძანებას „ახალი მომხმარებლის შექმნა“. ახალი მომხმარებლის დამატების გვერდზე უნდა მიუთითოთ მომხმარებლის ინფორმაცია:
   • პირადი ნომერი / პასპორტის ნომერი, 
   • სახელი, გვარი, 
   • მომხმარებლის სახელი -username,
   • როლი, (როლი არი მომხმარებლების ჯგუფი გაერთიანებული კონკრეტული ნიშნით. როლის არჩევის უპირატესობა არის ის, რომ თუ სქემაში მონაწილე თანამშრომელზე როლი არ არის მიკუთვნებული, ამ თანამშრომლის არყოფნის დროს, ეს სქემა არ იფუნქციონირებს, უნდა შეიქმნას ახალი სქემა ახალი მომხმარებლის მონაწილეობით. ხოლო თუ თანამშრომელზე იქნება როლი მიკუთვნებული, ახალ მომხმარებელზე ამ როლის მინიჭებით ეს თანამშრომელი ავტომატურად მიიღებს მონაწილეობას სქემაში და სქემაც განაგრძობს ფუნქციონირებას.
აქვე შესაძლებელია ახალი როლის შექმნა - როლი შეიძლება მიეთითოს კომპანიის სურვილისამებრ ორგანიზაციული სტრუქტურის შესაბამისად, აუცილებლად ლათინური შრიფტით, შეიძლება იყოს პოზიციების შესაბამისი, 
   • მობილურის ნომერი, 
   • ელ.ფოსტა.
   • Digipass მოწყობილობის დამატება - თუ მომხმარებლის ავტორიზაციის (შესვლის) ან სერთიფიკაციის (ოპერაციის დადასტურების) მეთოდად გსურთ დიჯიპასის არჩევა, უნდა შეიყვანოთ წინასწარ შეძენილი Digipass მოწყობილობის სერიული ნომერი (დეფისის გარეშე) და დაამატოთ, რის შემდეგაც Digipass მოწყობილობის ნომერი აისახება „მომხმარებლის ინფორმაციის“ გვერდზე.

ღილაკი „შემდეგის“ გააქტიურებით გადახვალთ შემდეგ ეტაპზე
•  „მომხმარებლის უფლებები“ - მომხმარებელს უფლებების პროფილის შესაბამისად ავტომატურად მიენიჭება წვდომა არსებულ ანგარიშებზე, ხედვის (passive) ან ხედვის და შექმნის უფლება (standard). უნდა აირჩიოთ ბანკში თქვენი კომპანიის მიერ შერჩეული უფლებების პროფილებიდან ერთ-ერთი. მარჯვენა ისრის გააქტიურებით „მიმდინარე„ ველში გამოჩნდება ანგარიშების ჩამონათვალი ვალუტების ჭრილში, რომლებზეც გავრცელდება ბანკში თქვენი კომპანიის მიერ შერჩეული უფლებების პროფილებიდან ერთ-ერთი. მომხმარებელს უფლებების პროფილის შესაბამისად ავტომატურად მიენიჭება წვდომა ახალ ანგარიშებზე. (ახალი პროფილის შექმნა ხდება მხოლოდ ბანკიდან)
ისევ ვაძლევთ ბრძანებას „შემდეგ“ და გადავდივართ
•  უსაფრთხოების მეთოდებზე (შესვლის მეთოდები, სერტიფიკაციის მეთოდები, გაფართოება მობილ-ბანკისათვის):
   • შესვლის მეთოდები - ასარჩევია ან SMS კოდი ან დიჯიპასი
   • სერტიფიკაციის მეთოდები - ასარჩევია ან SMS კოდი ან დიჯიპასი
   • გაფართოება მობილ-ბანკისათვის შესაძლებელია გააქტიურდეს როგორც ორივე, ასევე ორიდან ერთ-ერთი: 1. მარტივი შესვლა, 2. მარტივი სერტიფიკაცია (პასკოდი, ანაბეჭდი, faceID) - ღილაკით „დაწყება“ შექმნით მოთხოვნას ახალი მომხმარებლის დამატებაზე.

•  თუ მითითებული პირადი ნომრით მომხმარებელი უკვე არსებობს ინტერნეტ ბანკში (ეს შესაძლებელია მოხდეს თუ პირს აქვს ფიზიკური პირის ინტერნეტ ბანკი ან სხვა იურიდიული პირის ინტერნეტ ბანკი), მაშინ ასეთი მომხმარებელი პროგრამულად მოიძებნება და ინტერნეტ ბანკი შემოგვთავაზებს 2 ვარიანტს მოწვევა ან ახალი მომხმარებლის შექმნა.
   • კლიენტის მოწვევის შემთხვევაში - რა ინფორმაციაც ინტერნეტ ბანკში არსებობს ამ მომხმარებელზე პროგრამა გამოიტანს ამ ინფორმაციას (პირადი ნომერი, სახელი, გვარი, მომხმარებლის სახელი) და უნდა შესავსები იქნება შემდეგი ველები:

  • როლი
  • დიჯიპასი (სურვილის შემთხვევაში, თუ მომხმარებელს ჯერ არ აქვს დიჯიპასი, სერიული ნომერი იწერება დეფისის გარეშე), თუ მომხმარებელს უკვე აქვს დიჯიპასი, არსებული დიჯიპასის სერიული ნომერი გამოჩნდება ეკრანზე და ისარგებლებთ არსებული დიჯიპასით)
  • უფლებების პროფილი 
  • უსაფრთხოების მეთოდები, ისევე როგორც ახალი მომხმარებლის დამატებისას.

მოწვეული მომხმარებელი კომპანიისთვის, ნიშნავს, რომ ეს პირი უკვე სარგებლობს ვითიბი ბანკის ინტერნეტ ბანკით (ან ფიზიკური პირის ინტერნეტ ბანკით, ან ფიზიკური პირის და სხვა იურიდიული პირის ინტერნეტ ბანკით). ინტერნეტ ბანკში შესვლისას ყველგან იყენებს ერთი და იმავე username-ს, პაროლს და დიჯიპასს (თუ სარგებლობს დიჯიპასით). ეს კომფორტულია მომხმარებლისთვის, რადგანაც არ დასჭირდება სხვადასხვა მომხმარებლის სახელების, პაროლების დამახსოვრება და ყოველ ჯერზე ცალ-ცალკე ავტორიზაცია. სხვადასხვა კლიენტზე გადართავს ინტერნეტ ბანკის ანგარიშს პაროლის შეყვანის გარეშე. თუმცა კომპანიამ (უფლებამოსილმა პირმა) თავად უნდა განსაზღვროს მოიწვევს მომხმარებელს თუ დაამატებს მას როგორც ახალ მომხმარებელს. 
•  თუ კლიენტის უფლებამოსილ პირს არ სურს მისი მომხმარებელი სარგებლობდეს ერთი და იმავე უსაფრთხოების ელემენტით თავის პირად ინტერნეტ ბანკსა და იურიდიული პირის ინტერნეტ ბანკში, შესაძლებელია ასეთი მომხმარებელი დაემატოს როგორც ახალი მომხმარებელი (იხ. ზემოთ ახალი მომხმარებლის დამატება).




მოთხოვნა ახალი მომხმარებლის დამატებაზე ჩავარდება დასადასტურებლად გვერდზე „ავტორიზაციის მოლოდინში“ შესაბამის განყოფილებაში. მოთხოვნა ჩავარდება აღნიშნულ განყოფილებებში იმის მიხედვით, თუ ვინ უნდა დაადასტუროს თქვენი მოთხოვნა მომხმარებლის დამატებაზე წინასწარ შექმნილი ავტორიზაციის სქემის შესაბამისად. 

შეიძლება კლიენტის პროფილების დამატება,  ბანკის მიერ შექმნილი სტანდარტული პროფილების გარდა?
კლიენტებისთვის არის განსაზღვრული 3 ტიპის პროფილი:
•  Full admin - ანგარიშების ხედვის და დავალებების შექმნის უფლება, მომხმარებლების დამატების, ავტორიზაციის სქემების შექმნის უფლება,
•  Standard - ანგარიშების ხედვის და დავალებების შექმნის უფლება,
•  Passive - ანგარიშების ხედვის უფლება.
კლიენტის სურვილიდან გამომდინარე, შესაძლებელია, ახალი პროფილის დამატება სპეციფიური უფლებების ნაკრებით. ეს სერვისი მხოლოდ ბანკიდან კეთდება და ახალი მომხმარებლის დამატებისას, ინტერნეტ ბანკში, კლიენტსაც გამოუჩნდება, რომ მიაკუთვნოს მომხმარებელს (თუ რა თქმა უნდა თვითმართვის/კომპანიის პარამეტრებზე წვდომის უფლება აქვს ჩართული და თავად შეუძლია მომხმარებლების დამატება).

საიდან ვნახო კლიენტის შესახებ ინფორმაცია?
ზედა მარჯვენა კუთხეში ღილაკი პროფილის მართვა (მომხმარებლის გამოსახულების ფორმის ღილაკი) - > პროფილი -> პირადი ინფორმაცია 
•  შესაძლებელია სურათის ატვირთვა/შეცვლა/წაშლა მარჯვენა ზედა კუთხეში ღილაკის საშუალებით. ატვირთული ფოტო ხილვადია ინტერნეტ და მობაილ ბანკის ყველა მომხმარებლისთვის.
•  შესაძლებელია მიიღოთ ინფორმაცია კლიენტის შესახებ, კლიენტის საკონტაქტო ინფორმაცია, ქალაქი, ქვეყანა (აღნიშნული მონაცემები ეკუთვნის იმ ორგანიზაციას, რომლის ინტერნეტ ბანკითაც ამჟამად სარგებლობთ).

შესაძლებელია შევცვალო გვერდის ენა?
ზედა მარჯვენა კუთხეში, ღილაკი პროფილის მართვა (მომხმარებლის გამოსახულების ფორმის ღილაკი); -> პერსონალიზაცია 
შესაძლებელია შეცვალოთ აპლიკაციის ენა (ასარჩევია ქართული, ინგლისური ან რუსული ენა).

შესაძლებელია შევცვალო მომხმარებლის სახელი?
ზედა მარჯვენა კუთხეში, ღილაკი პროფილის მართვა (მომხმარებლის გამოსახულების ფორმის ღილაკი); - > უსაფრთხოება -> მომხმარებლის სახელი - აღნიშნულ გვერდზე შესაძლებელია შეიცვალოს მომხმარებლის სახელი.

შესაძლებელია შევცვალო მომხმარებლის ფოტო?
ზედა მარჯვენა კუთხეში, ღილაკი პროფილის მართვა (მომხმარებლის გამოსახულების ფორმის ღილაკი); -> პროფილი -> პირადი ინფორმაცია, სადაც ფოტოს კუთხიდან შეძლებთ ფოტოს შეცვლას.

როგორ შევცვალო პაროლი?
ზედა მარჯვენა კუთხეში ღილაკი პროფილის მართვა (მომხმარებლის გამოსახულების ფორმის ღილაკი); - > უსაფრთხოება -> პაროლის შეცვლა 
პაროლის შესაცვლელად უნდა ჩაიწეროს მიმდინარე პაროლი, ახალი პაროლი, განმეორებით ახალი პაროლი და უნდა დადასტურდეს, პაროლის სავალდებულო კრიტერიუმები გამოჩნდება ახალი პაროლის ველში კურსორის ჩაწკაპუნებით.
პაროლი უნდა შეიცავდეს:
•  მინ. 8 სიმბოლოს
•  მინ. ერთი მაღალი რეგისტრის სიმბოლოს
•  მინ. ერთი დაბალი რეგისტრის სიმბოლოს
•  სპეც. სიმბოლოს - !, @, #, $, _, -, .
•  მინ. ერთ ციფრს 

როგორ შევიძინო დიჯიპასი?
დიჯიპასის მოწყობილობის შესაძენად უნდა ეწვიოთ ვითიბი ბანკის ფილიალს, ხოლო პროგრამული დიჯიპასი FULL admin პროფილის მქონე მომხმარებელმა, უნდა ჩაურთოს თავის მომხმარებელს და შემდგომ უკვე პირადად მომხმარებელი იაქტიურებს თავისი მობაილ ბანკიდან.

როგორ დავამატო დიჯიპასი?
იხილეთ მომხმარებლების დამატება 
 
როგორ დავათვალიერო ჩემი მოწყობილობები (დიჯიპასი)?
მთავარი გვერდი -> ზედა მარჯვენა კუთხეში ღილაკი პროფილის მართვა (მომხმარებლის გამოსახულების ფორმის ღილაკი) -> უსაფრთხოება -> ჩემი მოწყობილობები, სადაც ჩანს გაქვთ თუ არა და აქტიურია თუ არა დიჯიპასი? (მოწყობილობა, რომელიც აგენერირებს ერთჯერად კოდებს). შესაძლებელია ისარგებლოთ 2 სახის დიჯიპასით: 
•  Hardware (HW) Digipass- არის ფიზიკური მოწყობილობა, რომელზეც ტირეებით დატანილია სერიული ნომერი, ბანკის მიერ გადაეცემა მომხმარებელს და მომხმარებელს შეუძლია ისარგებლოს 1 დიჯიპასით თუ იყენებს რამდენიმე კლიენტის ინტერნეტ/მობაილ ბანკს და არის მოწვეული მომხმარებელი. 
•  Software (SW) Digipass ინტეგრირებულია ვითიბი ბანკის მობაილ ბანკის აპლიკაციაში, რომლით სარგებლობისთვისაც აუცილებელი პირობაა გქონდეთ მობაილ ბანკი. Software (SW) Digipass-ის ინტერნეტ აპლიკაცია აქტიურდება შემდეგნაირად: მობაილ ბანკში პროფილიდან გადახვალთ უსაფრთხოების გვერდზე, შესვლა/დადასტურების მეთოდად აირჩევთ დიჯიპასს. ეს გამოიწვევს პროგრამის გადატვირთვას. გადატვირთვის შემდეგ ახლიდან შეიყვანთ  მომხმარებელს და პაროლს, ტელეფონის ნომერზე მიიღებთ კოდს, რომელსაც შეიყვანთ შესაბამის ველში, აპლიკაცია მოგთხოვთ თქვენთვის სასურველი 4 ნიშნა პინკოდის ჩაწერას დიჯიპასისთვის (რომელსაც იმახსოვრებთ რათა გამოიყენოთ შემდგომში SW დიჯიპასით შესასვლელად). მობაილ ბანკზევე აქტიურდება დიჯიპასი და გეძლევათ საშუალება აგენერიროთ კოდები ინტერნეტ ბანკში შესასვლელად.

შესაძლებელია იურიდიული პირის ინტერნეტ ბანკიდან გადავრთო ფიზიკური პირის ინტერნეტ ბანკის პირად გვერდზე? ან სხვა კომპანიის ინტერნეტ ბანკის გვერდზე?
ზედა მარჯვენა კუთხეში პროფილის მართვა (მომხმარებლის გამოსახულების ფორმის ღილაკი) -> ღილაკი გადართვა - გვაძლევს საშუალებას ავირჩიოთ სამუშაოდ სხვა კლიენტი (იმ შემთხვევაში თუ პირს აქვს როგორც ფიზიკური პირის ან სხვა კომპანიების ინტერნეტ ბანკი).



შესაძლებელია ხშირად გამოყენებული ღილაკები მთავარ გვერდზე ადვილად ხელმისაწვდომი გავხადო?
ზედა მარჯვენა კუთხეში პროფილის მართვა (მომხმარებლის გამოსახულების ფორმის ღილაკი) -> პროფილი -> ფავორიტები
აღნიშნულ გვერდზე მოცემულია ინტერნეტ ბანკის სხვა და სხვა მარტივი წვდომის ღილაკები. შეგიძლიათ ჩართოთ სასურველი ღილაკი/ღილაკები, რომელსაც ხშირად გამოიყენებთ. ესენია: რუკა, ვალუტის კალკულატორი, მობილურის შევსება, გადახდები, შაბლონები, დასადასტურებელი ოპერაციები და დასადასტურებელი გადარიცხვები. მონიშვნის შემდეგ, ფავორიტი ღილაკები, აისახება მარცხენა მხარეს მთავარ მენიუში. ან გამორთოთ არასასურველი სერვისები.



როგორ შევცვალო ინტერნეტ ბანკში შესვლის და ავტორიზაციის მეთოდი?
ინტერნეტ ბანკში შესვლის და ავტორიზაციის მეთოდის შეცვლა შესაძლებელია, თუ კლიენტზე და მომხმარებელზე რეგისტრაციის დროს ჩართულია შესვლის და ავტორიზაციის მეთოდის შეცვლის უფლება.

ზედა მარჯვენა კუთხეში ღილაკი პროფილის მართვა (მომხმარებლის გამოსახულების ფორმის ღილაკი); - > უსაფრთხოება -> უსაფრთხოების დონე:
•  შესვლის მეთოდი - უნდა აირჩიოთ:
   • „მომხმარებლის სახელი, პაროლი და SMS“ ან 
   • „მომხმარებლის სახელი, პაროლი და დიჯიპასი” 
ღილაკი „დადასტურების“ გააქტიურების შემდეგ უნდა შეიყვანოთ დადასტურების კოდი, რომელსაც მიიღებთ თქვენს პირად ტელეფონის ნომერზე. 
აღნიშნული ოპერაციის ჩატარებით შეიცვლება თქვენი ინტერნეტ ბანკში შესვლის მეთოდი არჩეული მეთოდით.
•  ოპერაციის დადასტურების მეთოდი - უნდა აირჩიოთ:
   • „SMS კოდი“ ან 
   • „დიჯიპას სერტიფიკაცია“ 
ღილაკი „დადასტურების“ გააქტიურების შემდეგ უნდა შეიყვანოთ დადასტურების კოდი, რომელსაც მიიღებთ თქვენს პირად ტელეფონის ნომერზე. 
აღნიშნული ოპერაციის ჩატარებით შეიცვლება ოპერაციის დადასტურების მეთოდი არჩეული მეთოდით.

! დიჯიპასს სჭირდება გააქტიურება, ამიტომ უსაფრთხოების გვერდზე დიჯიპასით შესვლის მეთოდის არჩევის შემდეგ პროგრამა ავტომატურად გადაიტვირთება და მოგთხოვთ ხელახლა ავტორიზაციას (დიჯიპასით გენერირებული კოდის შეყვანას). ასე რომ ამ მეთოდის არჩევისას, მომხმარებელი უნდა ფლობდეს დიჯიპასს, წინააღმდეგ შემთხვევაში ვერ შევა პროგრამაში. თუ არ ფლობთ დიჯიპასს და აირჩიეთ დიჯიპასი, შესაძლებელია ჩამოტვირთოთ მობაილ ბანკის აპლიკაცია (apple store-დან ან play store-დან) და გააქტიუროთ SW digipass*.

*Software (SW) Digipass ინტეგრირებულია ვითიბი ბანკის მობაილ ბანკის აპლიკაციაში, რომლით სარგებლობისთვისაც აუცილებელი პირობაა გქონდეთ მობაილ ბანკი. Software (SW) Digipass-ის ინტერნეტ აპლიკაცია აქტიურდება შემდეგნაირად: მობაილ ბანკში პროფილიდან გადახვალთ უსაფრთხოების გვერდზე, შესვლა/დადასტურების მეთოდად აირჩევთ დიჯიპასს. ეს გამოიწვევს პროგრამის გადატვირთვას. გადატვირთვის შემდეგ ახლიდან შეიყვანთ მომხმარებელს და პაროლს, ტელეფონის ნომერზე მიიღებთ კოდს, რომელსაც შეიყვანთ შესაბამის ველში, აპლიკაცია მოგთხოვთ თქვენთვის სასურველი 4 ნიშნა პინკოდის ჩაწერას დიჯიპასისთვის (რომელსაც იმახსოვრებთ რათა გამოიყენოთ შემდგომში SW დიჯიპასით შესასვლელად). მობაილ ბანკზევე აქტიურდება დიჯიპასი და გეძლევათ საშუალება აგენერიროთ კოდები ინტერნეტ ბანკში შესასვლელად.

როგორ დავათვალიერო ავტორიზაციის სქემები?
მთავარი გვერდი -> ზედა მარჯვენა კუთხეში ღილაკი პროფილის მართვა (მომხმარებლის გამოსახულების ფორმის ღილაკი); -> კომპანიის პარამეტრები -> ავტორიზაციის სქემები

ავტორიზაციის სქემების მართვის გვერდზე 2 ტიპის სქემის ჩამონათვალია მოცემული: 
•  ჩემი ავტორიზაციის სქემები - ინტერნეტ ბანკში კლიენტის მიერ შექმნილი სქემები  
•  ავტორიზაციის სქემები მომხმარებელთა მართვისათვის- ბანკიდან შექმნილი სქემები.

თითოეული სქემის დასახელების გასწვრივ მითითებულია ტრანზაქციის ლიმიტი, დღიური ლიმიტი, თვის ლიმიტი, სტატუსი და ჩართვა/გამორთვის ღილაკი.
გვერდის ზედა მარჯვენა მხარეს წარმოდგენილია ფილტრის ღილაკი, საიდანაც შეიძლება გაიფილტროს მონაცემები შემდეგი მახასიათებლების მიხედვით: ხელმომწერის/როლის, ოპერაციის და ვალუტის მიხედვით. აქედანვე შესაძლებელია ფილტრის მოხსნა.
არსებული სქემების დეტალურად ნახვა შესაძლებელია კონკრეტულ სქემაზე დაწკაპუნებით. ეკრანზე გამოჩნდება ფანჯარა, სადაც უნდა ავირჩიოთ მიმდინარე პარამეტრები.

როგორ შევქმნა ავტორიზაციის სქემა?
ავტორიზაციის სქემის შექმნა შესაძლებელია თუ კლიენტზე და მის უფლებამოსილ ადმინ მომხმარებელზე ჩართულია კომპანიის პარამეტრებზე წვდომისა და  ავტორიზაციის სქემების მართვის უფლება.

მთავარი გვერდი -> ზედა მარჯვენა კუთხეში ღილაკი პროფილის მართვა (მომხმარებლის გამოსახულების ფორმის ღილაკი); -> კომპანიის პარამეტრები -> ავტორიზაციის სქემები -> ღილაკი ახალი სქემის დამატება:

შესავსებია რამდენიმე სექცია მთავარი გვერდი, ხელმოწერები, ოპერაციები, ანგარიშები, ლიმიტები, დასრულება:

•  მთავარ გვერდზე უნდა მიუთითოთ სქემის აღწერაში სქემის დასახელება, შესაძლებელია მიუთითოთ აღნიშნული სქემის ვადა (პერიოდი საწყისი და საბოლოო თარიღის არჩევით), იმ შემთხვევაში, თუ არ აირჩევთ პერიოდს ვალიდურობის ვადა ავტომატურად გააქტიურდება როგორც „შეუზღუდავი“.
! გასათვალისწინებელია, რომ თუ ამ სქემის გარდა სხვა სქემა არ არსებობს, ვადის ამოწურვის შემდეგ აუცილებელია ახალი სქემის შექმნა, წინააღმდეგ შემთხვევაში ვერ შესრულდება ოპერაციები. 
ბრძანებით „შემდეგი“ გადავალთ გვერდზე
•  „ხელმომწერები“, სადაც შესაძლებელია ჩაირთოს ღილაკი „რიგითობით“, რომელიც გულისხმობს მომხმარებლების თანმიმდევრობის დაცვას ოპერაციის დადასტურებისას.

ზედა მარჯვენა კუთხეში, ღილაკით „ხელმოწერის დამატება“ შესაძლებელია დაამატოთ „მომხმარებელი“ და „როლი“. უნდა მონიშნოთ  ერთი ან რამდენიმე მომხმარებელი/როლი, რომელსაც თვლით რომ უნდა იყოს ხელმომწერი (დამადასტურებელი რგოლი) აღნიშნულ ოპერაციაზე კონკრეტული რიგითობის დაცვით ან რიგითობის დაუცველად
მომხმარებლების/როლების არჩევის შემდგომ ხელმომწერები გამოჩნდება „ახალი ავტორიზაციის სქემის“ გვერდზე (ხელმომწერის როლი, დასახელება არჩეული როლის შესაბამისად და სტატუსი აქტიური/არააქტიური - აღიშნული ინფორმაცია გამოჩნდება თითოეული მომხმარებლის სახელზე დაწკაპუნებით). რომელთაგან შესაძლებელია აირჩეს ხელმომწერების მინიმალური რაოდენობა „ავტორიზაციების მინიმალური რაოდენობა“.
შესაძლებელია ხელმომწერებში ზედმეტად დამატებული მომხმარებლის ამოღება ხელმომწერების სიიდან კონკრეტული მომხმარებლის გასწვრივ წითელი ნაგვის ყუთის ღილაკზე დაჭერით. 

**როლი - როლის არჩევის უპირატესობა არის ის, რომ როლის ქვეშ შესაძლებელია გაერთიანდეს თანამშრომელთა ჯგუფი გარკვეული ნიშნით. თუ სქემაში მონაწილე თანამშრომელზე როლი არ არის მიკუთვნებული და ეს თანამშრომელი დატოვებს სამსახურს, ეს სქემა არ იფუნქციონირებს, უნდა შეიქმნას ახალი სქემა ახალი მომხმარებლის მონაწილეობით. ხოლო თუ თანამშრომელზე იქნება როლი მიკუთვნებული, ახალ მომხმარებელზე ამ როლის მინიჭებით ეს თანამშრომელი ავტომატურად მიიღებს მონაწილეობას სქემაში და სქემაც განაგრძობს ფუნქციონირებას.

ბრძანებით „შემდეგი“ გადახვალთ შემდეგ  გვერდზე:
•  ოპერაციები - ასარჩევია ყველა ის ოპერაცია, რომელზეც უნდა გავრცელდეს არჩეული როლის/მომხმარებლის დადასტურების სქემა. შესაძლებელია მოინიშნოს როგორც ყველა ოპერაცია ასევე ცალკეული მითითებული დასახელებების მიხედვით. 
   • გადარიცხვები
   • რეგულარული გადარიცხვები (საკუთარ ანგარიშებზე, სხვასთან გადარიცხვა, სახელმწიფო ხაზინაში გადარიცხვა)
   • დაირექტ დებეტი (კომუნალური და სხვა გადახდები)
   • შეტყობინებები
   • სიით გადარიცხვა

ბრძანება „შემდეგის“ მეშვეობით გადახვალთ 
•  „ანგარიშების“ გვერდზე უნდა მიუთითოთ გსურთ თუ არა ახალი ანგარიშების ავტომატურად სიაში დამატება და გააქტიურება (ღილაკით გამორთვა/ჩართვა).
„მიმდინარეს“ გააქტიურებით მონიშნავთ ყველა მიმდინარე ანგარიშს, რომლებზეც გავრცელდება თქვენს მიერ აგებული სქემა (დამადასტურებელი რგოლი/ხელმომწერი მომხმარებელი).
იმ შემთხვევაში, თუ არ გსურთ თქვენს მიერ განსაზღვრული სქემის გავრცელება, ყველა ანგარიშზე ანდა ოპერაციებზე, შეგიძლიათ მონიშნოთ კონკრეტულად ის ანგარიში/ანგარიშები და ოპერაცია/ოპერაციები, რომლებზეც გსურთ, რომ გავრცელდეს თქვენ მიერ განსაზღვრული ხელმომწერი რგოლები/მომხმარებლები და ლიმიტები.

ღილაკით „შემდეგი“ გადახვალთ ახალ გვერდზე 
•  „ლიმიტები“, სადაც უნდა აირჩიოთ: ლიმიტის ვალუტა, ლიმიტის ტიპი (ტრანზაქციის ლიმიტი, დღის ლიმიტი, თვის ლიმიტი). კონკრეტული ლიმიტის ჩართვის შემთხვევაში შეძლებთ მიუთითოთ ლიმიტის მოცულობა. ერთ-ერთი ლიმიტის მითითება მაინც სავალდებულოა. თუ მიუთითებთ ერთ-ერთ ვალუტას, სქემა გავრცელდება სხვა ვალუტებზეც, თუმცა ლიმიტი სხვა ვალუტაში განისაზღვრება ამ თანხის ექვივალენტში ეროვნული ბანკის კურსით. თუ მიუთითებთ ტრანზაქციის ლიმიტს მოცემული სქემისას, უნდა შექმნათ სქემა ამ ლიმიტის ზემოთ გადარიცხვებისთვისაც, რადგან ლიმიტის ზემოთ გადარიცხვა ვერ შესრულდება (ჩავარდება კატეგორიაში „სხვას ელოდება“, მანამ სანამ არ შეიქმნება ავტორიზაციის სქემა ლიმიტს ზემოთ გადარიცხვებისთვის).

თუ ჩართავთ სამივე ტიპის ლიმიტს და დღის ლიმიტს ან თვის ლიმიტს მიუთითებთ ტრანზაქციის ლიმიტზე ნაკლებს, პროგრამა ავტომატურად შეცვლის ტრანზაქციის ლიმიტსაც, რადგან არალოგიკურია ერთი ტრანზაქციის ლიმიტი აჭარბებდეს დღის ან თვის ლიმიტებს.

არჩეულ პარამეტრებს დაადასტურებთ  ღილაკით „შემდეგი“ და გადახვალთ სქემის დასრულების გვერდზე

•  დასრულების გვერდზე, ღილაკით „შენახვა და გაგზავნა“, გადახვალთ ახალ გვერდზე დასადასტურებლად. 

თქვენ მიერ აგებული ახალი სქემა ჩავარდება გვერდზე „ავტორიზაციის მოლოდინში“ შესაბამის განყოფილებაში.
მოთხოვნა ჩავარდება აღნიშნულ განყოფილებებში იმის მიხედვით თუ ვინ უნდა დაადასტუროს თქვენი მოთხოვნა ხელმოწერის სქემის შექმნაზე შექმნილი ავტორიზაციის სქემის შესაბამისად.




რატომ არის საჭირო ავტორიზაციის სქემის დამატება?
ავტორიზაციის სქემის გარეშე, კლიენტის ყველა მომხმარებელი, ვისაც აქვს ანგარიშების განკარგვის უფლება, შეძლებს დამოუკიდებლად სხვა მომხმარებლების დასტურის გარეშე განახორციელოს გადარიცხვები/გადახდები და ბანკში გამოაგზავნოს წერილი რაიმე მოთხოვნით. ამიტომ რეკომენდებულია კლიენტმა, რომელსაც 1-ზე მეტი მომხმარებელი ჰყავს, ააგოს 1 ავტორიზაციის სქემა მაინც ინტერნეტ ბანკის რეგისტრაციის დროს და ყველა ოპერაცია/ანგარიში დაუქვემდებაროს ამ სქემას.

თუ კლიენტი ააგებს სქემებს და მხოლოდ რამდენიმე ტიპის ოპერაციას დაუქვემდებარებს ამ ავტორიზაციის სქემებს, ნაკლებად რისკიანი ოპერაციები შესრულდება შემდგომშიც, რისკიანი ოპერაციები კი მოხვდება დასადასტურებელში განყოფილებაში ელოდება, იქამდე სანამ ამ ტიპის გადარიცხვაზე არ აიგება სქემა.
   • ნაკლებად რისკიანი ოპერაციების კატეგორიაში, რომელიც არ საჭიროებენ სერტიფიცირებას, შედის: კლიენტის საკუთარ ანგარიშებს შორის გადარიცხვა, კონვერტაცია, მობილურის შევსება, კომუნალურები და სხვა გადახდები, არავერიფიცირებული წერილის გამოგზავნა ბანკში, პარკირების/ჯარიმების გადახდა. 
   • რისკიანი ოპერაციების კატეგორიაში შედის: სხვა ყველანაირი გადარიცხვა, ვერიფიცირებული წერილის გამოგზავნა ბანკში ასევე სქემას ექვემდებარება და მოითხოვს სერტიფიკაციას ისეთი ქმედებები, როგორიცაა: მომხმარებლებისა და ავტორიზაციის სქემების მართვა.

როგორი ავტორიზაციის სქემის აგება არ არის შესაძლებელი ინტერნეტ ბანკიდან და უნდა აიგოს მხოლოდ ბანკიდან?
ქვემოთ მოცემული ოპერაციებისთვის, სქემების ასაგებად, უნდა მომართოთ ბანკს:
   - მომხმარებლების დამატება-მართვა
   - ავტორიზაციის სქემების დამატება  

შესაძლებელია ადმინ მომხმარებელმა წაშალოს სქემა?
შესაძლებელია მხოლოდ ინტერნეტ ბანკში შექმნილი სქემის წაშლა, მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ კლიენტზე და მის უფლებამოსილ მომხმარებელზე, ჩართულია თვითმართვის უფლებებიდან სქემის წაშლის უფლება.
ბანკიდან შექმნილი სქემების წაშლა არ არის შესაძლებელი ინტერნეტ ბანკიდან, საჭიროა ბანკში ვიზიტი.

ინტერნეტ ბანკში ცვლილებების შესატანად აუცილებელია ბანკში ვიზიტი?
არ არის აუცილებელი, ცვლილების განხორციელება შესაძლებელია 2 გზით:
   • კლიენტს შეუძლია, ბანკში ინტერნეტ ბანკის რეგისტრაციის დროს, ჩაირთოს თვითმართვა/კომპანიის პარამეტრებზე წვდომა და თავის უფლებამოსილ პირს ჩაურთოს ადმინისტრირების უფლება, რომლის მეშვეობითაც მომხმარებელი შეძლებს მომხმარებლების დამატებას და ავტორიზაციის სქემების შექმნას ონლაინ. ეს ერთერთი გზაა ბანკში მიუსვლელად ინტერნეტ ბანკში ცვლილებების შეტანის.
   • ასევე, შესაძლებელია, წერილობით, ინტერნეტ ბანკის შეტყობინებების გვერდიდან, ბანკში წერილის გაგზავნა მოთხოვნით. 

როგორ გავიდე ინტერნეტ ბანკიდან?
ინტერნეტ ბანკიდან გასვლის ღილაკი მოთავსებულია ზედა მარჯვენა კუთხეში „მარჯვნივ მიმართული ისარი“ საშუალებით შეძლებთ გახვიდეთ პროგრამიდან.
პროგრამაში ხელმეორედ შესასვლელად ხელახლა უნდა გაიაროთ ავტორიზაცია.

უკან დაბრუნება

ფილიალები და ბანკომატები ონლაინ კონსულტაცია ვიდეო ბანკინგი ვალუტის კურსები კალკულატორები